IMG_3494Vandaag vindt de eerste Strôa plaats, in de reeks van zes.

Ons boegbeeld voor “stichting KLARA”, een van de Zeeuwse trekpaarden rijdt ook weer mee. De foto van ons boegbeeld is van een trekpaard op Schouwen. Zoals het krantenartikel vermeldt, verenigt de Strôa de Schouwse dorpen. Stichting KLARA wil de verbinding leggen met zorgboerderij Juutsom. Deze zorgboerderij in Zeeuws Vlaanderen, geeft zorg en persoonlijke aandacht aan jonge kinderen, jongeren, jong-volwassenen en volwassenen.

Daarbij vergeten zij hun mantelzorgers niet.

Stichting KLARA wil zorgboerderij Juutsom ondersteunen  bij hun sympathieke taak met die extraatjes die niet vergoed worden door de PGB’s.

De Stichting is vernoemd naar het Zeeuwse trekpaard “KLARA”. Zie hier de connectie van stichting Klara met het Zeeuwse trekpaard en de Strôa. Klara’s mooie eigenschappen worden door Adrie Oosterling in het lied KLARA bezongen: “KLARA… juutsom!  … hoooo… !”  Klara is sterk, is gewillig, werkt hard  en is betrouwbaar. Klara is zo sterk als haar hoeven.

Op de vraag in de PZC  kunnen we antwoord geven op de vraag ‘hoe zit het dan met de bolus’. Het antwoord en meer Zeeuwse wetenswaardigheden, staan in het kleine KLARA kookboekje.

Met het kopen van dit Zeeuwse kookboekje steunt u onze stichting. De opbrengst komt geheel ten goede aan zorgboerderij Juutsom.

Voor de verkoopadressen: ga naar www.stichtingklara.nl, klik op de knop ‘sponsoren’. Wilt u ook verkoopadres worden, of het boekje kopen op Schouwen? Vul dan a.u.b. het contact formulier in, of laat een berichtje achter op onze facebookpagina.