Zowel directie en begeleiders van zorgboerderij Juutsom als Stichting Klara zijn blij met de belangstelling van de cliënten van Juutsom voor het tuinieren. Deze spontane belangstelling voor tuinieren, vormt een prachtige gelegenheid om persoonsgerichte begeleiding te realiseren. Het tuinieren ziet Stichting Klara als een zinvolle activiteit. Het bezig zijn met groei en bloei, met zaaien en oogsten en het zorgen voor en het onderhouden van de zaaibedden, maar ook alleen het volgen en er naar kijken, doet ieder mens goed.  Andere voordelen van de tuiniersactiviteiten kunnen zijn dat de onderlinge sociale contacten nog meer bevorderd  worden. Bovendien lokt het tuinieren ook andere activiteiten uit, zoals kokkerellen met de opbrengsten. Misschien zijn de opbrengsten van enkele seizoensproducten wel zo groot, dat er wel eens wat verkocht kan worden in het winkeltje “Vers en Lekker”. Vooral nu het tuinieren op dit moment zo aanslaat bij de behoefte en belangstelling van nog meer cliënten, heeft Stichting Klara besloten om het initiatief om een tuinkas aan te schaffen, te onderstrepen met een gift.