In het museumstraatje, de Slijkstraat in Groede, vindt u het winkeltje van ‘Vers & Lekker’. Bij de warme kachel kunt u op uw gemak kiezen uit houten speelgoed, sieraden van de echte zilversmid, op traditionele wijze gemaakte wollen artikelen, maar u kunt ook kiezen uit de vele streekgebonden producten, waaronder de heerlijke ‘Elmare wijnen’.  Zelf een kerstpakket samenstellen behoort  ook tot de mogelijkheden!

Schuin aan de overkant van ‘Vers & Lekker’ zijn heel wat mooie museumpjes gehuisvest. U kunt er echt een tijdje vertoeven. U kunt het treffen dat de zilversmid aanwezig is in zijn atelier ! Het toegangskaartje tot de museumpjes zijn in het winkeltje ‘Vers & Lekker’ te verkrijgen. De museumpjes zijn echt een bezoekje waard!

Als afsluiting van het bezoek aan het bijzondere straatje kunt u nog iets lekkers gebruiken bij het praatcafeetje. Stichting Klara beveelt de heerlijke en vermaarde Groese paptaart aan, maar ook de Zeeuwse bolus is niet te versmaden.

Wat het bezoek aan de Slijkstraat nog extra bijzonder maakt is, dat u gastvrij en vriendelijk ontvangen wordt door vrijwilligers en cliënten van de therapeutische zorgboerderij “Juutsom”. Het is een prachtig voorbeeld van een manier waarop onze medemens die een grotere afstand tot de arbeidsmarkt heeft,  betrokken wordt bij een zinvolle dagbesteding.

dsc_2818 dsc_2815

dsc_2812