Goede voornemens op zichzelf zijn niet verkeerd. Vaak wensen we om iets negatiefs van ons zelf, te veranderen in het tegenovergestelde, het positieve. Stichting KLARA meent dat het beter zou zijn om de vraag te stellen ‘Wat zou je jezelf toe willen wensen?’ In dat licht zou Stichting KLARA meer ‘integratie’ wensen.

Integratie. Integratie zou voor 2019 een persoonlijke thema kunnen zijn.

Voor ons, vrienden van Stichting KLARA, past hierbij het voornemen om vaker langs te gaan bij Juutsom, met of zonder kinderen. Met of zonder kennissen of familie. Gewoon, spontaan. Net zo gewoon en spontaan als de buurkinderen van de zorgboerderij dat al jaar en dag doen, om op Juutsom samen te spelen, samen te ravotten, om samen te genieten. En om op Juutsom samen de rust, de ruimte en de natuur te beleven.

Genieten van het landschap, de weidse omgeving, van het lommerrijke bos. Van de gewassen, de wijngaard, de dieren, van de spelende kinderen, van het werk op de boerderij. Om zo meer betrokken te worden bij de natuur, bij elkaar, bij het wel en wee rond Juutsom. Om ook op deze manier oog te hebben voor Juutsom en haar cliënten. De ontmoeting daarbij. Integratie.

PHOTO-2019-01-12-10-16-27dsc_2865

werken in de stallen DSC_3424