Het is bijzondere tijd. Door de Coronacrisis zijn alle scholen, de kinderopvangcentra, gastgezinnen en de buitenschoolse opvang  voorlopig gesloten. In de winkels mogen een beperkt aantal klanten naar binnen. Kapperszaken zijn dicht. Buiten op straat geldt een samenscholingsverbod. Er moet afstand van elkaar gehouden worden. Anderhalve meter! Evenementen en festivals worden afgelast. Het openbaar vervoer neemt zijn maatregelen. Het normale leven lijkt tot stilstand gekomen.

Mensen met een cruciale beroep gaan door met hun werk. Hier horen de leidinggevenden en het personeel van ‘Juutsom’ ook bij. Zij gaan door met hun werk. De een werkt meer achter de schermen, dan de ander.  Geloof me, er wordt hard gewerkt door iedereen, om alles zo goed mogelijk in goede banen te leiden voor de cliënten en bewoners van Juutsom.  Want ook voor de bewoners en cliënten is het een moeilijke tijd. Afstand nemen, niet meer dan met zijn drieën ergens zijn.  Veel en vaak handen wassen, niet knuffelen, geen handen geven, hoesten en niezen in je elleboog. Het zijn dingen die makkelijk gezegd zijn, maar die iedereen o, zo gauw vergeet, omdat je het, net als iedereen zooo erg gewoon gewend bent! Geen bezoek ontvangen, niet op bezoek gaan. Als het niet persé nodig is, boodschappen doen.

Gelukkig heeft Juutsom veel ruimte, binnen zowel als buiten. Met het weer van de laatste dagen is het fijn om buiten te zijn. Juutsom is een fijne plek om te zijn, ook tijdens deze crisis.

Stichting Klara wenst alle bewoners, cliënten, leidinggevenden en verzorgers heel veel sterkte in  deze moeilijke tijd. Zorg goed voor elkaar. Hopelijk komt er snel een einde aan deze onzekere tijd. We hopen op het beste!!

Liefs en goede moed,

Stichting Klaralammetje 3