Met de herfst in aantocht, komen ook de verkoudheidsvirussen automatisch aangewaaid. De vrees dat ook het Coronavirus opnieuw oplaait is niet ondenkbaar, het is de realiteit. Een tweede Coronagolf ligt op de loer. Regionaal zijn de Corona-maatregelen daarom onlangs aangescherpt.

Maar langzaam kleurt ook de regio Zeeuws-Vlaanderen rood. (PZC 24 sept: kaart positief geteste mensen op corona). Het virus verspreidt zich als een olievlek.

Kan er door het oplaaien van het virus een lock-down voor de regio Zeeuws-Vlaanderen aan komen?? De tijd zal het leren, maar het wordt spannend.

Wat zou de consequentie van een lock-down voor de regio Zeeuws-Vlaanderen zijn ? En wat voor de bewoners van zorgboerderij Juutsom in het bijzonder ?

Mogen de kinderen dan nog wel bezoek krijgen? Mogen hun verzorgers hen dan nog wel een aai over de bol geven? Mogen de kinderen dan nog wel in vrijheid naar buiten om hun diertjes knuffelen, of om naar de paarden en schapen gaan ? Mogen de kinderen dan nog wel vriendjes ontvangen? Mogen ze nog wel samen buiten spelen en stoeien met elkaar? Kunnen de kinderen straks nog wel naar school, naar de tandarts, de dokter, of naar hun clubjes? Of moeten ze vaker dan dat het hun lief is, in hun eentje op hun eigen kamer verblijven?

Hoe zit het met de dagbesteding en de activiteiten voor de jongeren en de volwassenen?  En hoe gaat het met de contacten van de kamerbewoners op Juutsom ? Welke vrijheden en/of zelfstandigheid hebben zij bij een lock-down, om naar hun werk of naar hun hobby of sport te kunnen gaan?

Stichting KLARA roept daarom iedereen op, om samen de pandemie te bestrijden, door de handreikingen van het RIVM goed op te volgen. Niet alleen voor de Juutsommers, maar voor iedereen. Blijft u meedoen ?

Op zorgboerderij Juutsom worden de recentste handreikingen van het RIVM nagevolgd. Welke deze maatregelen zijn, leest u op onderstaande link:

Handreiking dagopvang, dagbesteding en dagbehandeling | Coronavirus | NJi